LEAVING AUSTRALIA,WHAT’S NEXT?

Here I am after a long time… I took a break to think about my future and what I want to do with my life, It hasn’t been that useful because I am still confused, maybe even more than before!

Here’s a short summary of what happened to me in the last two months:

As some of You know, I was in Sydney working as an au pair and a waitress, I spent Christmas and New year’s Eve there and I left the 7th of January for a new adventure in the outback of Australia. I am going to tell you all about it in my next post, let’s just say It was a unique, beautiful and kind of dramatic experience!

Four days after I moved to Wollongong (south of Sydney) for few days and I then went back to the northern beaches where I stayed with the nicest people ever, people that are  now my second family. . . I am talking about the man I used to work for on the week- ends and his family, they let me stay with them and treated me like I was their third daughter for a whole month.

One week ago I left Sydney to come to Melbourne and stay with the first family I had worked for, I am still here but I’ll leave again tomorrow. WHERE AM I GOING?

Well, I am not sure , I just know I have a one way ticket to INDONESIA! I’ll probably travel a couple of months before going back to Italy but I don’t want to plan anything, I’ll see what happens on the way and I’ll go wherever the wind takes me.


 

 

Eccomi qui dopo una pausa di ben due mesi! Mi sono presa del tempo per riflettere su cosa fare della mia vita una volta che lascerò l’Australia ma non è servito a nulla; sono ancora confusa, forse anche più di prima.

Ecco un breve riassunto di ciò che è successo negli ultimi due mesi:

Come alcuni di voi già sanno, stavo lavorando come au pair e cameriera  a Sydney, dove ho anche passato Natale e Capodanno. Il 7 gennaio sono partita con la mia amica Stacey per una breve avventura nell’outback australiano(vi racconterò tutto nel prossimo post, per ora vi dico solo che è stata un’esperienza unica, particolare e sotto alcuni aspetti anche drammatica!)

A metà gennaio sono andata a Wollongong (a un paio di ore da Sydney)per qualche giorno per poi tornare a Sydney dove sono stata ospitata dalle persone più generose che abbia mai conosciuto: la famiglia per cui lavoravo come cameriera. Sono stata con loro un mese e una settimana fa sono venuta a Melbourne per salutare la prima famiglia per cui ho lavorato. Domani lascerò l’Australia… DOVE ANDRO’???

Non ne sono molto sicura, so solo che ho un biglietto di sola andata per l’INDONESIA e il resto si vedrà! Credo che viaggerò un paio di mesi prima di tornare in Italia, ma nulla è certo, infatti non ho pianificato nulla, vedrò cosa succederà lungo il cammino e andrò dove soffia il vento!

Share Button

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: