La Coruña, the glass city – La Coruña, la città di vetro

This is one of the last cities I have visited in Galicia, I was very curious to see It because It is one of the most visited cities of the region. My Spanish host family took me there and I quite liked It. I think It’s different from all the other places I have seen in Galicia because It is very modern and quite big. There are a lot of clothes shops, restaurants, coffee shops… I’d say You would live there if You’re the ” big city kind of person”.

Questa è una delle ultime città che ho visitato in Galizia, ero molto curiosa di vederla perchè è uno dei posti più visitati della regione. Ho raggiunto la città in macchina, insieme alla mia famiglia spagnola e devo dire che La Coruna è molto particolare, diversa da tutti gli altri posti che ho visto in Galizia per la sua modernità e anche per le sue dimensioni. Ci sono moltissimi negozi di abbigliamento, ristoranti, bar… Direi che è la città per te se sei il tipo di persona a cui piace il movimento e la vita frenetica.

20131207_164438

La coruña is one of Galicia’ s most visited cities, I would call It The Glass City because of all the typical “galerias”. A galeria is nothing more than a balcony, but one that is enclosed in a glass frame protecting the balcony from Galicia’s cold winters and making it usable all year around.The reason galerias are so prevalent and significant in La Coruña is because the city is very modern and was mostly built in the late nineteenth and early twentieth centuries .

La Coruña è una delle città più visitate in Galizia. Io la chiamerei la città di vetro per la presenza delle tipiche “galerias”.Una “galeria” è una balcone racchiuso da una vetrata, che ha lo scopo di proteggere dai freddi inverni della città e rende lo spazio sfruttabile tutto   l’anno. La Coruña è una città per la maggior parte nuova , costruita tra il XIX e il XX secolo, chi la visita per la prima volta può percepire la sua modernità grazie alle galerias e ai numerosi negozi e locali che si trovano lungo le strade.

20131207_164451

20131207_165207

20131207_111613

There’ s also an old part of La Coruna, which is the Tower of Hercules, and is quite close to the city centre. The Tower of Hercules is in fact a lighthouse, but one whose origins and physical existence date back to Roman times. Visiting the tower is free and there is a large car park just below.The history of the Tower of Hercules involves a combination of myth and fact. The story that most would like to believe is that the mythical hero Hercules fought with a giant known as “Geryon”. At the end of his battle, Hercules buried the giant’s head and wanted a town to be built on that spot and so the Roman city of “Brigantia” came to be later the city of La Coruna.

La Coruna non è nuova al 100 %, le sue origini risalgono infatti ai tempi romani, ne è la maggiore testimonianza , la Torre di Hercules che si trova a pochi minuti dal centro della città.La Torre di Hercules è un faro che si può visitare gratuitamente e se lo si raggiunge in macchina, si può parcheggiare in un vicino e ampio parcheggio.            La storia della Torre di Hercules, ha diverse versioni. La versione più popolare dice che il maestoso eroe Hercules, combattè con il gigante Geryon e alla fine della sua battaglia, seppellì la sua testa decidendo di costruire una città nello stesso punto in cui la seppellì. La città venne chiamata “Brigantia” ma divenne poi La Coruna.

20131207_123051

20131207_123111

 

 

Share Button

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Follow

Get every new post on this blog delivered to your Inbox.

Join other followers: